Cine nu primeşte permis şi nici nu-l poate reînnoi dacă are deja
– persoanele care prezintă fecţiuni sau anormalităţi ale aparatului locomotor ce fac periculoasă conducerea unui autovehicul
– persoanele cu tulburări grave ale ritmului cardiac
– persoanele cu episoade repetate de hipoglicemie acută sau care nu sunt deplin conştienţi de implicaţiile acesteia
– persoanele cu afecţiuni neurologice grave, cu crize de epilepsie, tulburări mentale grave
– persoanele dependente de alcool sau sunt incapabile să se abţină de la consumul de alcool atunci când conduc
– consumatorii de droguri
Excepţii de la restricţii
Pot primi sau reînnoi permisul şoferii amatori bolnavi de insuficienţă renală gravă, persoanele care au suferit un transplant de organe, persoanele cu implant artificial care nu afectează capacitatea de a conduce, dar doar dacă prezintă un aviz medical autorizat şi, dacă este necesar, efectuează controale medicale periodice.
Bolnavii de epilepsie pot primi permis auto categoria 1 dacă au trecut cel puţin zece ani fără o criză şi fără administrarea unui tratament medicamentos antiepileptic.
O regulă generală prevăzută în noul proiect de act normativ prevede că permisele de conducere nu sunt eliberate sau reînnoite candidaţilor care prezintă afecţiuni ce nu sunt menţionate în aceste norme, dar sunt susceptibile de a constitui sau genera o incapacitate funcţională care poate afecta siguranţa rutieră. În cazul în care solicitarea se bazează pe un aviz medical, permisul poate fi acordat, cu condiţia efectuării de controale medicale regulate.
Noul proiect prevede că proba teoretică şi proba practică se vor desfăşura în zile diferite
Candidaţii vor intra la proba teoretică pe baza unui bon cu cod de bare, primit la intrarea în sală, valabil doar în ziua emiterii. Proba practică va putea fi susţinută atât ziua, cât şi noaptea, în localităţi sau în afara acestora. Acordarea permisului va mai depinde însă şi de cateva regului de condus ecologic. Astfel, se va depuncta turarea excesivă a motorului. De asemenea, candidaţii vor putea fi testaţi, în poligon, legat de cum controlează maşina la viteze de peste 50 de km/h. Timpul de testare practică va fi de cel puţin 25 de minute, în afara cazurilor în care vremea (ploaie torenţială, ceaţă, viscol) nu o va permite, situaţie în care probă practică va fi întreruptă.
Şoferii sunt obligaţi, potrivit noul proiect, să verifice starea tehnica a maşinii înainte de a pleca la drum.




