Sancţiuni contravenţionale şi măsuri cu termene precise de rezolvare
În raportul întocmit de inspectorii de muncă se arată că în urma controalelor au fost constatate 16 neconformităţi iar pentru eliminarea acestora au fost stabilite 23 de măsuri cu termene precise şi responsabilităţi clare, fiind aplicate 4 sancţiuni contravebţionale şi fiind dispusă oprirea unui pod rulant până la remedierea defecţiunilor. Practic ţinta controalelor au fost departamentul oţelării, ULP, departamentul mentenanţă şi piese de schimb, fiind analizate podurile rulante, macaralele portal, automacaralele, electroplanele, grinzile rulante, trolii. În ceea ce priveşte întreţinerea, reviziile periodice şi reparaţiile instalaţiilor de ridicat, s-a constatat că la toate secţiile aceste lucrări se execută de personal bine instruit, constituit din echipe conduse şi supravegheate de personal de specialitate, lucrările de revizii capitale fiind făcute de societăţi avizate ISCIR. Legat de neregulii, s-a constatat că lucrările de revizii nu se fac la toate echipamentele la termenele specificate în planurile de revizii şi reparaţii anuale aprobate, reparaţiile la multe din echipamente nu se fac în funcţie de numărul orelor de exploatare ci în funcţie de starea tehnică a utilajelor şi nu se respectă şi nu se completează întotdeauna rubricile registrelor de urmărire în exploatare a echipamentelor. Legat de starea tehnică a echipamentelor de muncă verificate, la capitolul deficienţe s-a enumerat gradul de uzură avansat al cabinelor unor macarale (construcţii metalice corodate, deteriorate, ce permit pătrunderea apei, lipsa geamurilor sau geamuri crăpate, care împiedică vizibilitatea), nedotarea cu instalaţii de climatizare şi cu stingătoare de incendiu a tuturor cabinelor, iluminarea insuficientă a unor locuri de muncă.
„Sunt unele poduri care, deşi au consemnate în registre defecţiuni (electrice, mecanice), au funcţionat în această stare. Poduri rulante cu sarcina de 200 tf din sectorul primire fontă, OLD1, sunt exploatate uneori cu depăşirea sarcinii maxim admise, aceste poduri nefiind prevăzute cu limitatori de suprasarcină. În unele secţii podurile prezintă trepidaţii la deplasarea pe căile de rulare, fapt ce conduce la apariţia afecţiunilor dorsolombare la macaragii, slăbirea sistemelor de frânare, întreruperea alimentării cu energie electrică, decuplarea elementelor acţionate electric. Unele căi de rulare a podurilor prezintă denivelări accentuate la îmbinări”, se arată în raportul semnat de şeful ITM Galaţi, Ionel Petrea.




